Главная » 2011 Январь 11 » Ринок автомобілів наберає розгону
17:08 Ринок автомобілів наберає розгону | |
У 2010 р. продажі нових легкових авто залишилися на рівні кризового 2009-го.Але позитивна динаміка останніх місяців дозволяє експертам прогнозувати зростання ринку в 2011 р., за різними оцінками, від 10% до 25%. За даними консалтингового агентства Auto-Consulting, 2010 р. закінчився для автомобільного ринку з незначним позитивним результатом - +0,19% до підсумків 2009-го - і склав у кількісному вираженні 162,595 тис. одиниць. Це все ще дуже мало в порівнянні з 2008 р., коли було продано 623 тис. авто, говорять продавці. Однак помісячна динаміка продажів дає їм привід для стриманого оптимізму. За словами директора Auto-Consulting Олега Омельницького, останні місяці року, починаючи з вересня, демонстрували тенденцію активного росту. У грудні ринок виріс на рекордні для року 43% - до 17,8 тис. автомобілів. За словами гендиректора ДП "Авто Інтернешнл" Олени Дуніної, падіння в співвідношенні місяць до місяця відбувалося тільки в січні і лютому, тоді як з березня по грудень спостерігалася позитивна динаміка. "Якби не падіння на початку року, коли в січні-лютому продавалося менш 10 тис. авто щомісяця, в цілому результат у 2010 р. було б з більш відчутним плюсом. Але в будь-якому випадку ми отримали позитивний сигнал про те, що ринок перестав падати ", - говорить пані Дуніна. "Динаміка останніх місяців року дозволяє нам говорити про можливе зростання ринку в 2011 р. на 10-15%", - повідомляє Олег Омельницький. Олена Дуніна вважає, що ринок виросте мінімум на 20% і досягне позначки в 200 тис. авто або навіть переступить її. "На це дозволяють сподіватися закладені до держбюджету макропоказники за курсом гривні, який повинен залишитися стабільним, а також бачимо нами поступове зниження банками процентних ставок по автокредитах", - аргументує фахівець свої прогнози. Крім того, за її словами, позитивно на споживчому попиті позначиться упорядкування системи trade-in (нагадаємо, в новому Податковому кодексі закладено спрощення оподаткування уживаних автомобілів і угод з відчуження б / у автомобілів). "Однозначно якийсь час піде на впровадження нових норм, але, за нашими прогнозами, система запрацює вже з другої половини року. Сьогодні кожен п'ятий наш клієнт зацікавлений в покупці авто за схемою trade-in", - запевняє пані Дуніна. Інвестаналітики поділяють прогнози продавців: Єгор Самусенко з Concorde Capital вважає, що в 2011 р. почнеться відродження ринку і зростання його складе близько 25%. "Рухати попит будуть три основні чинники: по-перше, зростання наявних доходів, по-друге - пожвавлення банківського кредитування, по-третє - впевненість споживачів у подальшому зростанні", - відзначає пан Самусенко. За його даними, падіння ставок по банківських автокредитах спостерігалося впродовж всього 2010 р. і склало за цей час 8 п.п. - З 28% до 20% в середньому по ринку. Також, відзначає експерт, збільшилася кількість банків, що надають кредит на купівлю авто (з 16% на початок року до 35% в кінці). Разом з тим в Auto-Consulting свій більш стриманий прогноз пояснюють наявністю факторів, які будуть у новому році гальмувати зростання попиту. "По-перше, в 2011 р. істотно змінюється законодавство у сфері оподаткування. По-друге, цей рік ознаменується переходом на нові, вже реальні ціни на авто. До цих пір цінову ситуацію на ринку значною мірою визначали автомобілі 2008 р. випуску, які були куплені за іншим курсом, а тому продавалися зі значним дисконтом. Їх кількість на ринку в 2010 р. не перевищувало 10%, але вони все одно збивали ціни ", - стверджує Олег Омельницький. За прогнозами експерта, в середньому по ринку за рік ціни зростуть незначно - на 5-7%. Однак у найбільш масовому сегменті (бюджетні авто вартістю до EUR25 тис.) підвищення цін може виявитися набагато більш відчутним - до 15-20%. "Тим не менше ми очікуємо, що максимальна кількість угод традиційно буде здійснено в найбільш низькому ціновому діапазоні - до EUR20-25 тис.", - вважає директор Auto-Consulting. А в "Авто Інтернешнл" (імпортують автомобілі Mazda і Suzuki) запевняють, що підвищення цін не відбудеться. "Незважаючи на зміцнення курсу ієни, нам вдалося переконати постачальників зберегти і навіть знизити закупівельні ціни на окремі моделі. Так, на Suzuki розпродажної ціни діяли ще з 4 кварталу 2010 р., а на автомобілі марки Mazda ціни будуть знижені на 3-5% в Цього року ", - запевняє пані Дуніна. Знижки дозволять імпортерам авто середнього цінового сегмента відновити обсяги продажів до рівня 2009 р., який, за словами директора "Авто Інтернешнл", був для компанії більш вдалим, ніж 2010 р. - через наявність складських запасів авто, завезених за привабливими цінами. | |
|
Всего комментариев: 3 | ||||
| ||||